PROČ SE VYPLATÍ INVESTOVAT DO POHODLÍ?

Komfort neznamená jen rozmazlování řidiče. Ve skutečnosti může mít mnoho funkcí, které zvyšují pohodlí, a zároveň zkracují dobu návratnosti vašich investic. Například odpružení kabiny může zvýšit pracovní a přepravní rychlosti, což lze snadno převést na úspory nákladů. Kromě toho pomáhají řidičům pracovat déle, méně zatěžují stroj a zvyšují výslednou kvalitu práce.

Burnt Orange Edition_02_Facebook

Někteří lidé se domnívají, že řidiči v reálném traktoru nepotřebují odpružení. Koneckonců jejich dědové obdělávali pole s kovovými koly bez pneumatik! V důsledku toho mají vnoučata tendenci nevybírat takové prvky, jako je odpružení přední nápravy, odpružení kabiny a odpružení sedadla, zejména pokud je jejich finanční situace trochu těsná (jako vždy). Je jednodušší například kompromitovat vlastnosti související s komfortem, než například počet hydraulických ventilů. Svět se však od doby našich dědečků hodně změnil a funkce související s komfortem slouží k velmi praktickým účelům. Dokonce i váš dědeček by si vybral pneumatické zavěšení přední nápravy, pokud by to bylo v té době dostupné.

Komfort je víc než jen speciální vybavení

K vašemu novému traktoru je snadné přidat funkce související s pohodlím: možnosti odpružení, přídavná světla, lednička, stereo, klimatizace, stěrače, přídavná topení atd. Je snadné vidět, že mnoho z nich prospívá nejen řidiči, ale i samotnému traktoru. Pokud bude baterie, motor, i kabina traktoru předehřátá v chladném zimním dni na optimální teplotu, nebude první nastartování motoru pro stroj  ani pro řidiče představovat takovou zátěž hned na začátku pracovního dne.

Mnoho funkcí souvisejících s komfortem je již navrženo a instalováno do samotného traktoru při výrobě a nelze je objednat samostatně. Vynikající viditelnost díky velkým oknům, vyvážené rozložení hmotnosti, pohyblivost, prostorná kabina a vysoká světlá výška - to vše jsou faktory, díky nimž je vaše práce pohodlnější. Proto byste si měli vybrat takovou značku traktoru, která upřednostňuje pohodlí, a přizpůsobit ji zvláštním prvkům a volitelnému vybavení podle vlastních představ.

Odpružená přední náprava, odpružení kabiny a odpružení sedadla umožňují rychlejší práci na polích a rychlejší jízdu po silnicích. Pokud se vaše pracovní rychlost zvýší z 20 km / h na 22 km / h, jedná se o zvýšení o 10 procent také v produktivitě. To samo o sobě mohlo vrátit cenu zavěšení přední nápravy po jedné nebo dvou sklizních. Komfort a zdraví jsou přidány bonusy!

Vítěz testu VALTRA T214 VERSU

Loni na jaře vyhrál traktor Valtra T214 Versu skupinový test sedmi traktorů pořádaný předními evropskými časopisy o traktorech, včetně Koneviesti z Finska, Bedre Gardsdrift z Norska, Trekker z Nizozemska a Traktor Tech z Dánska. Test byl velmi komplexní a zahrnoval testovací jízdy a četná měření. Traktor Valtra si vedl velmi dobře v mnoha měřeních a srovnáváních souvisejících s komfortem. Zejména loketní opěrka SmartTouch byla považována za nejlepší v oboru - další věc, kterou byste měli mít na paměti při výběru značky a modelu traktoru!

Valtra T214 candy orange

Pohodlí a snadné použití byly zdůrazněny v mnoha oblastech, z nichž některé mohou být překvapením: Valtra hydraulika byla nejúčinnější a nejsnadněji ovladatelná, nejjednodušší bylo použití nastavitelných stabilizátorů dolních ramen, nejlepší řešení úložných prostorů uvnitř kabiny i mimo ni. Traktor Valtra T214 Versu byl nejrychlejším traktorem v testu na silnici, kde byl i nejlépe ovladatelným, zároveň systém otáčení na souvrati byl extrémně snadno programovatelný. Jednoduchá kontrola místa hladiny oleje pro hydrauliku a převodovku skrze inspekční okénko byla oceněna společně se stěračem čelního skla - s úctyhodným krytím 270 stupňů a co se jednoduchosti servisu týče, tak se porotě velimi zamlouvala jednoduchost výměny vzduchového filtru kabiny.

Samozřejmě vždy existuje prostor pro zlepšení. Například zkušební tým si myslel, že odpružení kabiny umožnilo příliš mnoho svislého pohybu, boční zrcátka by mohla být větší a hladina hluku uvnitř kabiny byla nepatrněě vyšší než průměr - i když připustili, že to bylo způsobeno vyšší maximální rychlostí Valtra .